Powered By Blogger

sunnuntai 29. syyskuuta 2019

Elämän kirjat sekaisin

Kirjablogeissa viimeisimpänä villityksenä on keksiä blogeeraamiensa kirjojen nimistä täydentävät jatkot lauseisiin, joihin tuossa alla olen vastannut. Minusta jatkeitten etsiminen kirjojen nimistä oli aika hauskaa. 
Sulkeudun jakamattomaan suosioonne!

Lapsena olin – Vaitelias veli
Nyt olen – Kiehtova päihdeoppi
Haluaisin olla – Rakkauden temppeli
Ominaisuuteni, josta en luovu – Vieras veri
Taito, jota haluan kehittää – Sodankäynnin taito
Kotini – Pöljäm pysäkiltä palamupuihen siimekseen
Elämäni – Läpikulkumatka
Ohje, jota pyrin noudattamaan elämässäni – Sydän paikallaan
Asia, jota ilman en voisi elää – Kävelemisen taito
Asia, jota en haluaisi kokea – Häkki
Työni – Eläkeläinen Kaliforniasta
Työpöydälläni – Kahvi
Yöpöydälläni – Sähke Jumalalle
Antavat voimaa – Punaposki, kultasuu
Vievät voimia – Takana puhumisen taito
Haaveilen – Yhä mennään eteenpäin
Viestini ystävälle – Kunnon ihminen
Minua mietityttää usein – Maailman laita
Minua pelottaa joskus – Yönmusta kesä
Tulevaisuuden suunnitelmani – Yksityisiä asioita

8 kommenttia:

  1. Nää on aivan mahtavia!
    Näkee, että olet blogannut monenlaisista kirjoista, oli mistä valita. Ja vaikka valinnanmahdollisuudet on rajoitetut, niin jokaisella syntyy kuitenkin juuri hänen persoonaansa sopiva lista.

    VastaaPoista
  2. Hauska näitä on lukeakin! Minullakin on aikeissa kasata vastaava lista lähiaikoina.

    VastaaPoista
  3. Kiitokset kommenteistanne!

    Tietotekniikan kaikinpuolisista elämäämme helppouttavista uudistuksista johtuen minun on ollut mahdotonta lähettää kommenttia edes omaan blogiini. Jospa ne nyt onnistuisi, kun laitan tuon johdon tuon toisen alitse ja vähän yskäisen, kun painan entteriä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näkyipä onnistuvan! Jospa siitä lähtisi ketjukolaaja kirjoittamaan, kun ei kerran Lyyti.

      Poista
  4. Hauska haaste ja huikeita vastauksia sinulla! Saat ehdottomasti nauttia jakamatonta suosiotamme. En muuten tunnistanut noista kirjoista ainuttakaan. Tulee ihan sivistymätön olo! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle on käynyt ihan samoin, etten ole tunnistanut tai ainakaan lukenut muitten valitsemia kirjoja. Ollaan yhtä sivistyneitä. Kirjallisuutta löytyy siinä määrin, että kertomukset koko kirjaston kirjojen lukemisesta saattavat hyvinkin olla pikkuisen liioiteltuja. Minä olen oikeesti lukenut kovin niukasti kirjoja, pääasiassa ne joista blogissani olen kertoillut. Muitten luettujen osuus on pienempi.

      Nyt pystyn näköjään joten kuten kommentoimaan omassa blogissani, vielä kun se onnistuisi toistenkin blogeissa edes jollain konstilla.

      Poista
  5. Mainioita vastauksia! "Punaposki, kultasuu" voiman antajana on todella kauniisti sanottu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässähän kävi sitten niin kuin tämän aamun radion aamuhartaudessa! Papille oli sanottu, että hyvin puhuttu ja kun hän huomautti, että Raamatusta ne tekstit olivat, niin siihen vastattiin, että "hyvin luit Raamatusta, hyvät psalmit".

      Poista